Zacinające sie kierunkowskazy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jerzy 23
    Classic
    • 2010
    • 2

    Zacinające sie kierunkowskazy

    125 tyś. km tysięcy przejechane, superb I awx 2005 rok, posiadam od stycznia. do tej pory:
    1. lampka podświetlania tablicy rejestracyjnej, gniazdo zardzewiało,
    2. lewy przegłub napędowy - podobno standard w tym aucie i w passacie b5 (też miałem tą awarie w tym aucie),
    3. rozwaliła mi się lampka w schowku przy próbie zmiany żarówki ( może jakoś to do kupy złożę jeszcze),
    4. znikał płyn chłodniczy ostatnio, co się okazało - chłodnica do wymiany - nie była przegrzana, ani uderzona kamieniem (podobno standard w silnikach awx i odpowiednikach passatowskich 130 konnych)

    A tak bardzo miła i przyjemna eksploatacja jak narazie
  • shevo
    Classic
    • 2010
    • 20

    #2
    Zacinające sie kierunkowskazy

    Witam. Od niedawna w mojej O1 zacinają się kierunkowskazy, jak włączam ktorys z nich to migają one z 5 sekund a potem przestają. Nie jestem pewien ale chyba jak przestają to świeci sie wtedy po prostu stale, bez żadnego migotania.

    Jaka jest tego przyczyna ? dzieki wielkie za odp.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      przekażnik kierunkowskazów było już tyle razy poszukaj jak cos ale wymien wlacznik awaryjnych i bedzie po klopocie

      Komentarz

      • smer
        RS
        • 2008
        • 2021
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        To uszkodzony przekaźnik. Mieści się pod czerwonym trójkątem świateł awaryjnych.
        Koszt zamiennika ok. 40 zł.
        Robota: 3 min.
        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

        Piszę poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • Golfista
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2005
          • 183

          #5
          Czy taka sama diagnoza jest jeżeli kierunkowskazy cykają nawet 5-10 sek. po wyłączeniu i czasem na wybojach?
          Pozdrawiam Bartek.

          Current: Honda Civic
          Ex: O1

          Komentarz

          • shevo
            Classic
            • 2010
            • 20

            #6
            Nie , ale juz wiem ze to przekazniki, wielki dzieki !

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Golfista, tykanie po wyłączeniu to brudna manetka od kierunków, miałem to samo
              albo wymień manetkę albo psiknij w nią jakimś WD40 lub podobnym, tylko potem trzeba wpuścić tam trochę oleju bo manetka ciężko chodzi. ja zastosowałem ten drugi sposób i od 2 lat mam spokój
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • Golfista
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2005
                • 183

                #8
                Zamieszczone przez Arti23
                Golfista, tykanie po wyłączeniu to brudna manetka od kierunków, miałem to samo
                albo wymień manetkę albo psiknij w nią jakimś WD40 lub podobnym, tylko potem trzeba wpuścić tam trochę oleju bo manetka ciężko chodzi. ja zastosowałem ten drugi sposób i od 2 lat mam spokój
                To znaczy u mnie jest tak, że włączają się i wyłączają normalnie.
                Tylko po wyłączeniu czasem słychać takie cykanie przekaźnika w rytmie 2x szybszym niż normalne działanie kierunkowskazów.
                I nie wyłącza się to. Czasem klika tak 5 czasem 20 sek.
                A czasem to klikanie włącza się samo po wjeździe na wybój.
                Ale dzieje się to zawsze po użyciu kierunkowskazu.
                Wygląda też patrząc na np.; tył auta przede mną iz kierunkowskazy działają normalnie.
                A to przyspieszone cykanie nie ma nic wspólnego z miganiem samej żarówki.

                Bardzo często dzieje się tak, po tylko pyknięciu w wajhe kierunkowskazów,bez włączania ich na stałe.

                To wajha czy przekaźnik?
                Pozdrawiam Bartek.

                Current: Honda Civic
                Ex: O1

                Komentarz

                • Arti23
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 892
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Golfista, wajcha, u mnie objawy były dokładnie takie same, w pewnym momencie pykało przez ok 6 km drogi
                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                  Komentarz

                  • Golfista
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 183

                    #10
                    Zamieszczone przez Arti23
                    Golfista, wajcha, u mnie objawy były dokładnie takie same, w pewnym momencie pykało przez ok 6 km drogi
                    Dobra, jak to się rozbiera?
                    Pozdrawiam Bartek.

                    Current: Honda Civic
                    Ex: O1

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      tego się nie rozbiera, musisz psiknąć w miejscu w którym manetka od kierunków się zgina podczas przełączania. podłóż tylko sobie jakąś szmatę bo szkoda tapicerki, ewentualnie możesz spróbować zdjąć obudowę kolumny kierownicy będzie łatwiej się dostać. Jak psikniesz tak dość obficie to poruszaj manetką, w pewnym momencie zacznie dość ciężko chodzić to będzie oznaczać że w środku jest już ok. W tym momencie czas na jakiś olej, im gęstszy tym lepszy. Dajesz w miejsce zgięcia parę kropel oleju i ruszasz manetką aż zacznie lekko chodzić, od tego momentu masz spokój. Problem tkwi w wycierających się stykach i opiłki metalu w połączeniu ze smarem który jest w środku robi zwarcie.

                      miłej zabawy
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Manetka jest rozbieralna. Przynajmniej wersje z tempomatem jaka mialem, rozebralem, wyczyscilem i nastala cisza.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        Pracuję...